רוב עורכי הדין מאמצים היום את השיווק הדיגיטלי כדי לקדם את המשרדים שלהם. כיוון ששיווק תוכן דיגיטלי הוא חלק חיוני מאסטרטגיית השיווק המקוון, חשוב להציע לקהל היעד תוכן מקוון שייתן מענה מושלם לתהיות ולשאלות הנוגעות לתחום המשפטי.
כאשר מדובר בשיווק דיגיטלי לעורכי דין, יש כמה צעדים הכרחיים ליצירת תוכן רב עוצמה שיוכל להגביר את שיעורי ההמרה. במאמר זה נציג ארבעה מהם. אבל קודם כל, מהו שיווק תוכן דיגיטלי?
על שיווק דיגיטלי לעורכי דין
אסטרטגיות לשיווק דיגיטלי לעורכי דין כוללות, בין היתר, פרסום תוכן שמציג עצות מעשיות ותובנות שימושיות בתחום המשפטי שעוזרות לכם ליצור קשר עם הקהילה המקומית ולעודד לידים. הפצת ׳התוכן הנכון׳ באמצעות הכלים המקוונים השונים (כמו אתרים, מדיה חברתית, ערוצי וידאו, בלוגים או ניוזלטרים), יכולה ללכוד קהלים חדשים ולהגדיל את מספר הלקוחות.
שיווק דיגיטלי לעורכי דין באמצעות תוכן רלוונטי מתבסס על העובדה שגוגל הוא המקום הראשון אליו פונים אנשים המתמודדים עם בעיות משפטיות, שאלות או ספקות הקשורות לחוק. זה גם המקום שבו נכנס לתמונה תוכן דיגיטלי בעל ערך לקהל זה.
שיווק דיגיטלי לעורכי דין, המבוסס על אסטרטגיית תוכן מוצקה, תורם לדירוג גבוה יותר של האתר שלכם בדפי התוצאות של מנועי החיפוש. המיקום הגבוה מאפשר לכם ללכוד את תנועת המחפשים וליצור חיבור עם האנשים שבאמת זקוקים לשירותים שאתם מציעים. פרסום תוכן מקוון, ספציפי ושימושי יאפשר לכם לבלוט בשוק התחרותי.
4 צעדים לבניית אסטרטגיית תוכן לקידום משרד עוה״ד
- להתמקד באופטימיזציה של התוכן כדי ליצור תנועה אורגנית ארוכת טווח
דירוג גבוה במנועי החיפוש יכול לבסס אתכם כסמכות בעיני קהל היעד שלכם ובו בזמן גם להביא לתנועת חיפוש אורגנית ארוכת טווח.
גוגל הוא אחד הערוצים החשובים למשרדי עורכי דין B2C (Business to consumer). אחרי הכול, הדרך הקצרה ביותר בין שתי נקודות היא קו ישר, והחיפוש בגוגל הוא קו ישר. כשאדם נזקק לשירותי עורך דין הוא פונה לגוגל ואם המשרד שלכם לא יופיע בעמוד התוצאות הראשון, הלקוח הפוטנציאלי יגיע למתחרים.
לחקור מהן השאלות הנפוצות ביותר ולהפיק תוכן שנותן מענה לצרכי הלקוחות
לא די בדירוג התוכן במיקום גבוה במנועי החיפוש. חשוב גם ליצור תוכן שיהיה בעל ערך ללקוחות, הקיימים והפוטנציאליים.
איך יודעים איזה תוכן הוא בעל ערך עבור הלקוחות? זה מתחיל בהתבוננות בשאלות הנפוצות וממשיך במחקר. שימוש נכון בכלים, בידע ובמחקר תורם להבנה טובה יותר של השאלה, מהם הנושאים והתכנים המעניינים את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם?
לחקור את מילות המפתח וליצור רכזות (Hubs) תוכן – לשיפור הדירוג במנועי החיפוש
פרסום תוכן שעבר את האופטימיזציה הנכונה אמור להביא תנועה אורגנית גדולה יותר. זה מתחיל לרוב ברשימת הנושאים הרלוונטיים ובחקר מילות המפתח שבהן משתמשים אנשים המחפשים מידע בתחום המשפטי. הנושא הנבחר יכול לשמש כמעין ׳כלי קסם׳ למילות המפתח שיקדמו אתכם במנועי החיפוש.
ניתן לחקור מילות מפתח
בשיטה זו ניתן לגלות את מגוון מילות המפתח הקשורות לנושא שלכם. לדוגמה, תוכלו להתמקד בביטוי ׳מקרה של תאונת עבודה׳, כבמילות המפתח העיקריות שלכם ולבדוק אילו מילות מפתח אחרות כדאי לכלול בחלקי התוכן השונים כדי לקדם את האתר במנועי החיפוש.
בנוסף, בניית אתרים לעורכי דין ׳רכזות תוכן׳ סביב מילות המפתח הללו תיצור אפקט סינרגטי שמצדו יתרום להשגת תוצאות טובות יותר. ׳רכזות תוכן׳ אמורות להתמקד במתן מענה לכול השאלות הרלוונטיות הקשורות לנושא שלכם וטרגוט כל מילות המפתח הרלוונטיות. כך תוכלו לאפשר ללקוחות למצוא באתר שלכם את המענה לבעיה המשפטית המטרידה אותם מבלי שיצטרכו לצאת כדי לחפש את מבוקשם באתר אחר.
לפרסם סיפורי הצלחה כדי להדגיש את חוויית הלקוח שאתם מציעים
אם אתם מנהלים משרד עו״ד קטן, תוכלו, למשל, לספר על אחד התיקים שלכם ועל השתלשלות הדברים ׳לפני ואחרי׳. סיפורים מרתקים שכאלה אמורים להתמקד בהצגת התוצאה שהצלחתם להשיג עבור הלקוחות שלכם. שימו לב, כשאתם מספרים סיפורי מקרה, חשוב לנהוג בזהירות יתר ולהסיר כל פרט מזהה שעלול לפגוע בפרטיות של הלקוחות שלכם!
לבסוף, מטבע הדברים, לא כול עורכי הדין מצוידים בידע או בזמן הנדרשים לכתיבת תוכן שיווקי מקוון. למרבה המזל הם יכולים להיעזר בשירותיה של חברה המתמחה בשיווק דיגיטלי לעורכי דין.